Dieta w służbie zdrowia: po jakie warzywa warto sięgać?

dieta pudelkowa a catering dietetycznyJakie produkty powinny zająć ważne miejsce w naszym menu? Jeśli chcemy, by nasza dieta była dietą zdrową, powinniśmy więcej uwagi poświęcać warzywom. Dlaczego? Bo warzywa to moc witamin i minerałów, dzięki którym nasz organizm jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Jakie warzywa powinny się pojawiać na naszych talerzach w miarę możliwości jak najczęściej? Oto kilka darów natury, które z pewnością warto włączyć do swego menu.

Bakłażany

W gronie tych warzyw, dzięki którym nasza dieta stanie się bardziej wartościowa, miejsce bardzo ważne zajmują bakłażany. Dzięki nim do naszego organizmu trafia sporo błonnika oraz nasuniny – substancji mającej bardzo dobry wpływ na funkcjonowanie ludzkiego układu nerwowego.

Zdrowa dieta powinna też sięgać po przepisy na te potrawy, w których pojawiają się karczochy – smaczne i zdrowe warzywa, które mogą nam pomagać m. in. w walce o utrzymanie wątroby w dobrej formie.

Brokuły

warzywa w twojej diecieMiłośnicy cateringu dietetycznego nie powinni tez pogardzić brokułami. To kolejny rarytas, którego regularne spożywanie może nam przynieść wiele korzyści. Brokuły odgrywają coraz większą rolę w diecie mającej zapewniać nam maksymalną ochronę przed chorobami nowotworowymi, są zatem coraz bardziej popularnym dodatkiem do wielu potraw. Rozkurczającymi właściwościami przyciąga naszą uwagę koper włoski, z kolei dla tych, którzy szukają naturalnego leku na silny ból, cennym składnikiem diety stanie się seler. To ważne dla zdrowia warzywo zajmuje też bardzo ważne miejsce w dietach oczyszczających, a w walce z toksynami radzi sobie rewelacyjnie.

Walka z toksynami

W walce z toksynami oraz wolnymi rodnikami można też wykorzystać niezwykłe właściwości papryki – warzywa cenionego również ze względu na zawartość znacznych ilości witaminy C, A oraz niektórych witamin z grupy B.

Wątroba

dieta dobra dla wątrobyDla naszej wątroby cennym wsparciem będą buraki, z kolei w walce ze złym cholesterolem pomoże nam jarmuż. Warto też pamiętać o leczniczych właściwościach cebuli, dzięki której nasza dieta nabiera wyjątkowej wartości.

Warto pamiętać, że różnorodną i zbilansowaną dietę zapewnia catering dietetyczny, który zawsze możemy zamówić w przypadku braku czasu na wartościowe gotowanie.